Назив студијског програма је: Васпитач деце јасленог узраста. Студијски програм је у складу са најновијим захтевима и стандардима развоја савременог образовања васпитачке струке.
Циљ студијског програма основних струковних студија образовања васпитача деце јасленог узраста је да образује и професионално оспособи стручњаке са довољно општих, али и стручних знања из области педагошких, андрагошких и других наука и уметничких области, за обављање послова који захтевају критичку одговорност да својим васпитаницима помогну у нези и развоју.
По завршетку основних струковних студија: Васпитач деце јасленог узраста, очекује се да ће свршени студенти бити способни да:
– креирају, реализују и евалуирају програм васпитно-образовног рада и неге деце јасленог узраста.
За упис у прву годину могу конкурисати кандидати који имају средње образовање у четворогодишњем трајању и који положе пријемни испит који се састоји од провере музичких, физичких и говорних способности, као и теста из опште културе и информисаности и теста из српског језика и књижевности.
Предложени студијски програм за стицање стручног назива: Струковни васпитач, (Ближе одређење: Васпитач деце јасленог узраста) траје три године, односно шест семестара на српском језику и подразумевају полагање 35 испита (26 обавезних и 9 изборних предмета), затим обављање стручне праксе и израду завршног рада.
Стручна пракса студената у предложеном студијском програму представља значајан сегмент студија и реализује се предшколским и другим установама у којима су смештена деца јасленог узраста.
Студент који је започео основне струковне студије за образовање васпитача у другој школи може да пређе на одговарајућу годину студија у Високу школу струковних студија за васпитаче у Крушевцу. Одлуку о признавању испита које је студент положио у другој школи и пренос ЕСПБ бодова доноси Наставно веће Школе у складу са актима Школе.
У складу са савременим педагошким тенденцијама на Високој школи струковних студија за васпитаче у Крушевцу предвиђени су савремени наставни модели и методе учења и поучавања (курикуларни приступ, интерактивно и кооперативно учење, тимски рад на пројекту, дискусионе групе, практичне активности са децом јасленог узраста, евалуација и самоевалуација рада, конструктивно решавање проблема, активности ко-конструкције знања и сл.).
.
Р.б. | Шифра | Назив | Семестар | Пред. | Вежбе | ЕСПБ | Обавезни/ Изборни |
1. | 10112Ј | Oпшта педагогија | 1 | 3 | 1 | 6 | Обавезни |
2. | 10212Ј | Српски језик | 1 | 2 | 1 | 5 | Обавезни |
3. | 10312Ј | Општа психологија | 1 | 2 | 1 | 5 | Обавезни |
4. | 10412Ј | Страни језик1 | 1 | 2 | 1 | 5 | Обавезни |
5. | 20112Ј | Филозофија васпитања | 1 | 3 | 1 | 5 | Изборни |
20212Ј | Социологија детињства | 1 | 3 | 1 | 5 | ||
6. | 20712Ј | Ритмика и плес | 1 | 1 | 2 | 4 | Изборни |
20812Ј | Спортско-рекреативне активности | 1 | 1 | 2 | 4 | ||
7. | 10712Ј | Развојна психологија | 2 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
8. | 14212Ј | Страни језик 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | Обавезни |
9. | 10812Ј | Телесни развој и здравствено васпитање | 2 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
10. | 11012Ј | Нега деце са основама педијатрије | 2 | 3 | 2 | 6 | Обавезни |
11. | 11312Ј | Стручна пракса 1 | 2 | 0 | 0 | 5 | Обавезни |
12. | 21712Ј | Информационо-комуникационе технологије | 2 | 2 | 1 | 3 | Изборни |
20412Ј | Моторичке игре деце јасленог узраста | 2 | 1 | 2 | 3 | ||
13. | 21112Ј | Драмска радионица | 2 | 1 | 1 | 3 | Изборни |
21212Ј | Графичко-ликовне игре | 2 | 1 | 1 | 3 | ||
14. | 11412Ј | Предшколска педагогија | 3 | 3 | 1 | 6 | Обавезни |
15. | 11512Ј | Болести деце јасленог узраст са епидемилогијом | 3 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
16. | 11612Ј | Увод у књижевност за децу | 3 | 2 | 1 | 5 | Обавезни |
17. | 11712Ј | Сарадња породице и дечијег вртића | 3 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
18. | 11812Ј | Bокално-инструментална настава | 3 | 3 | 2 | 6 | Обавезни |
19. | 20512Ј | Мултикултуралност и толеренција | 3 | 2 | 1 | 5 | Изборни |
20612Ј | Рано учење и афективно везивање | 3 | 2 | 1 | 5 | ||
20. | 10512Ј | Сценска уметност и луткарство | 4 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
21. | 12012Ј | Општа хигијена | 4 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
22. | 12112Ј | Методика вор-а | 4 | 3 | 1 | 5 | Обавезни |
23. | 12212Ј | Методика развоја говора1 | 4 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
24. | 12312Ј | Методика упознавања околине1 | 4 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
25. | 21512Ј | Радионица за игру и играчке | 4 | 2 | 2 | 4 | Изборни |
21612Ј | Дидактичке игре деце јасленог узраста | 4 | 2 | 2 | 4 | ||
26. | 12612Ј | Стручна пракса 2 | 4 | 0 | 0 | 5 | Обавезни |
27. | 11112Ј | Психологија дечије игре | 5 | 2 | 1 | 5 | Обавезни |
28. | 12812Ј | Методика ликовног васпитања1 | 5 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
29. | 12912Ј | Методика физичког васпитања1 | 5 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
30. | 13012Ј | Методика музичког васпитања1 | 5 | 2 | 1 | 4 | Обавезни |
31. | 21312Ј | Развој и права детета | 5 | 2 | 2 | 5 | Изборни |
21012Ј | Говорне игре | 5 | 2 | 2 | 5 | ||
32. | 21412Ј | Ликовно стваралаштво | 5 | 2 | 2 | 4 | Изборни |
20912Ј | Музичко-ритмичке игре | 5 | 2 | 2 | 4 | ||
33. | 14012Ј | Стручна пракса 3 | 5 | 0 | 0 | 4 | Обавезни |
34. | 13412Ј | Рад са децом са посебним потребама | 6 | 3 | 2 | 6 | Обавезни |
35. | 13512Ј | Педагошко истраживање | 6 | 2 | 1 | 3 | Обавезни |
36. | 13612Ј | Ургентна стања у педијатрији | 6 | 3 | 2 | 6 | Обавезни |
37. | 13712Ј | Исхрана и дијететика деце јасленог узраста | 6 | 3 | 2 | 5 | Обавезни |
38. | 21812Ј | Музичко стваралаштво | 6 | 1 | 1 | 3 | Изборни |
21912Ј | Педагошка документација | 6 | 1 | 1 | 3 | ||
39. | 14112Ј | Завршни рад | 6 | 7 | Обавезни | ||
Укупно ЕСПБ | 180 |
Преузмите НАСТАВНИ ПЛАН.